ŠKODA 1000/1100 MB
Motor: vzadu, čtyřdobý, kapalinou chlazený
Počet válců: 4
Objem: 988/1107 cm³
Výkon: 30,9/38,2 kW
Pohotovostní hmotnost: 755/820 kg
Nejvyšší rychlost: 120/130 km/h
Spotřeba na 100km: 7,8 l
Poháněná náprava: zadní
Země výroby: ČSSR
Výroba: 1964-1969
Jedná se o první sériově vyráběný automobil Škoda se samonosnou karosérií a zároveň první s koncepcí pohonu „vše vzadu“ (tedy motor vzadu a pohon zadní nápravy). V Mladé Boleslavi byla v sousedství původního závodu postavena v letech 1960 až 1965 zcela nová automobilka na ploše přes 80 ha, vybavená nejmodernějšími výrobními technologiemi vyspělé evropské úrovně, které umožňovaly sériovou výrobu 400 až 500 vozů denně, tj. přes 100 000 jednotek ročně. Dohromady bylo vyrobeno 419 540 těchto legendárních vozů všech modifikací, z nichž byla výrazná část exportována.
Vozidla tohoto typu byla v menším množství součástí vozového parku Veřejné bezpečnosti.
Tovární modrá barva laku nebyla nijak upravována či přestříkávána a doplněn byl pouze bílý pruh s nápisy.