ŠKODA TOURIST 136L
Motor: vpředu, čtyřdobý, kapalinou chlazený
Počet válců: 4
Objem: 1289 cm³
Výkon: 43 kW
Pohotovostní hmotnost: 920 kg
Nejvyšší rychlost: 140 km/h
Spotřeba na 100km: 5,2-7,6 l
Poháněná náprava: přední
Země výroby: ČSSR
Výroba: 1989-1995
Škoda Tourist (později pod názvem Forman), vychází z modelu Favorit. Vůz má náhon předních kol. Vedle základního pětidveřového hatchbacku byla plánována výroba kombi, sedanu a kupé. Do výroby se nakonec dostal jen typ kombi, který byl počátkem roku 1989 představen pod jménem Škoda Tourist 136 L. První exempláře převzalo Ministerstvo Vnitra, protože pro účely Veřejné Bezpečnosti šlo využít i vůz, který ještě neprošel typovým schválením. Kombi nakonec dostal šanci právě proto, že jej začali požadovat příslušníci VB, aby měli kde vozit služební psy. Zároveň se připravovaly odvozené zdravotnické verze, po kterých volaly nemocnice. Původní název zněl pro služební účely nevhodně a byl změněn na Forman. K běžným zákazníkům se dostal v roce 1990. Jeden ze čtyř dodaných služebních vozů pro Federální Ministerstvo Vnitra byl přidělen v dubnu 1988 k I. četě I. roty Pohotovostní motorizované jednotky (PMJ) Veřejné bezpečnosti Správy hl. m. Prahy, por. Martinu Frýdovi a npor. Miloslavu Maděrovi. Černobílá fotografie je ze dne 2. června 1990, z dětského dne na hřišti Rudé hvězdy Strašnice v Praze 10. V roce 1992 byl vůz přidělen na oddělení služební kynologie PMJ, kde sloužil již s nápisy „POLICIE“. Vozidla Tourist (Forman) vystřídala jak žlutobílé barevné provedení VB, tak později POLICIE. V současné době nejsou tyto vozy již v činné službě.