TATRA 2-603
Motor: vzadu, čtyřdobý, vzduchem chlazený
Počet válců: 8
Objem: 2472 cm³
Výkon: 78 kW
Pohotovostní hmotnost: 1510 kg
Nejvyšší rychlost: 160 km/h
Spotřeba na 100km: 12,1l
Poháněná náprava: zadní
Země výroby: ČSSR
Výroba: 1955-1975
Legendární a oblíbená aerodynamická limuzína, která se stala organickým pokračovatelem a nástupcem známých automobilů Tatra 87 a Tatra 600 Tatraplan. Zpočátku trochu nechtěné dítě bylo v první řadě určeno jako reprezentační služební vozidlo, respektive cestovní vůz převážně k přepravě na delší vzdálenosti. Stalo se posledním vozem slavné řady osobních vozidel s proudnicovou karosérií. Ve své době toto vozidlo v podstatě předběhlo světový vývoj v automobilovém průmyslu. Bylo vrcholem ve vozovém parku SNB.
Ve žluto-bílém barevném provedení Veřejné bezpečnosti tato vozidla sloužila od roku 1975, kdy bylo zavedeno. V počtu několika kusů byla zařazena u Správy ochrany ústavních a stranických činitelů. Doprovázela zejména prezidenta republiky. Tyto vozy byly většinou nahrazovány novějším typem stejné značky a to Tatrou 613. Dosluhovaly pak u dopravní služby, zejména u krajských družstev silničního dozoru.