UAZ 469
Motor: vpředu, čtyřdobý, kapalinou chlazený
Počet válců: 4
Objem: 2445 cm³
Výkon: 52,96 kW
Pohotovostní hmotnost: 1650 kg
Nejvyšší rychlost: 115 km/h
Spotřeba na 100km: 12-18 l
Poháněná náprava: zadní s přepínatelnou přední
Země výroby: SSSR
Výroba: 1972-dodnes
V roce 1978 byl například u PMJ Praha doplněn stav 2 kusů těchto vozidel o další dva. U Bratislavské PMJ byl pořízen nově jeden kus tohoto vozidla. Celkem tedy jen u těchto jednotek bylo minimálně 5 vozidel.
U Veřejné bezpečnosti ČSSR sloužily tyto vozy jako vozidla psovodů, pyrotechniků, potápěčů a jako doprovodná vozidla těžké techniky (OT 64 – Skot). Většina vozidel sloužila bez typického žlutobílého zbarvení. Pokud ho měla, tak vozy měly jen bílé dveře se žlutým lemováním a nápisem VB. U Pohraniční stráže jezdily tyto vozy v počtech několika set kusů na všech útvarech stejně jako u Československé lidové armády i Lidových milicí.
Sloužily i po roce 1989 u Pohraniční Policie.
V současné době jsou ještě některé novější typy těchto vozů v činné službě u Armády České republiky.